سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























لیلیوم

پسند وحشی از گیاهانی است که در روم قدیم مورد پرستش و تقدیس مردم بود و از آن برای تبرک خانه ها و معابه استفاده می کردند . چون دارای خاصیت ضد خونریزی است گفته می شود که آنرا روی زخم های مسیح ریختند و خونریزی قطع شد و روی این اصل در قدیم به آن گیاه صلیب Herb of the Cross می گفتند .

این گیاه در نواحی جنوب آسیا ، آفریقا و اروپا در حاشیه جاده ها و دشت ها و مزارع می رویند در ایران در مناطق شمال ایران و اطراف طهران ، فارس ، شیراز و نواحی جنوب می روید .

قسمت مورد استفاده این گیاه برگها و سر شاخه های سبز آن است در اثر مالش دادن بوی مطبوعی در تمام قسمت های این گیاه منتشر می شود ولی طعم آن گس و تلخ است

ترکیبات شیمیایی:

شاه پسند وحشی دارای مواد شیمیایی مختلفی نظیر تانن ،‌موسیلاژ ، ساپونین ، وربی نالین Verbenalin ، بتاکاروتن و ماده ای تلخ می باشد .

خواص داروئی:

شاه پسند وحشی از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است

1) قابض و ضد تشنج است

2)برای از بین بردن آب آوردگی بدن مفید است و بدین منظور باید آنرا با ملاس چغندر خورد .

3)برای تقویت قلب مفید است

4)خون را تمیز و تصفیه می کند

5)عرق آور است

6)مقدار شیر را در مادران شیدره زیاد می کند

7)کر م معده را کشته و از بین می برد

8)خلط آور است

9)برای برطرف کردن سرمخوردگی مفید است

10)کمیود ویتامین C را درمان می کند

11)برای درمان ناراحتی های پوستی مفید است

12)بیماری زردی  را برطرف می کند

13)برای رفع خونریزی لثه مفید است

14)سنگ کلیه و مثانه را خارج می سازد

استفاده خارجی

2- برای ورم مخاط دهان و گلو ، جوشانده آنرا غرغره کنید .

2-کمپرس آنرا روی ضرب دیدگی بگذارید

3-زخم و بریدگیها را با ضماد آن درمان کنید

4- برای رفع خستگی پس از کار روزانه از حمام شاه پسند استفاده کنید بدین منظور مقدار 200 گرم برگهای گیاه را در دولیتر آب ریخته و حرارت دهید تا بجوش آید سپس آنرا روی چراغ برداشته و بگذارید مدت 15 دم بکشد بعد آنرا صاف کرده و در وان حمام بریزید و برای مدت 20 دقیقه در آن دراز بکشید تا خستگی عضلات برطرف شود .

طرز استفاده:

دم کرده : یک قاشق چایخوری برگهای خشک شده این گیاه را در یک فنجان آب جوش ریخته و برای مدت 10 دقیقه دم کنید سپس صاف کرده و به مقدار یک فنجان سه بار در روز بنوشید .

جوشانده : مقدار 40-50 گرم برگهای خشک شده این گیاه را در یک لیتر آب جوش ریخته وب گذارید بمدت 5 دقیقه بارامی بجوشد سپس آنرا صاف کنید .

اسانس : قوی تر از تنطورهه می باشد و از مغازه برخی از داروخانه ها می توان خریداری کرد مقدار مصرف آن یک تا دوقطره در یک لیوان آب می باشد .

مضرات :

خوردن زیاد این گیاه ضربان قلب را کم می کند و باعث تحریک روده ها  و رحم می شود بنابراین کسانیکه ناراحتی قلبی دارند و یا خانم های حامله باید در خوردن آن احتیاط کنند


نوشته شده در چهارشنبه 90/11/5ساعت 12:18 عصر توسط باران بهاری نظرات ( ) |

نشست های اجتماعی بخش مهمی از کار را تشکیل می دهند. در این گردهمایی هاست که می توان به همراه دوستان تفریح کرد،‌ با مشتری های جدید آشنا شد و قراردادهای مختلف بست.

اما از سویی دیگر این نشست ها می توانند دام هایی خطرناک باشند. کافی است بیش از حد احساس راحتی کنید و خودمانی شوید، قوانین پنهان اجتماعی را زیر پا بگذارید و در نتیجه به راحتی خود را نابود کنید، در حالی که هیچ وقت نمی فهمید چرا؟

در متن زیر ده دستور آداب معاشرت آورده شده، که توصیه می کنیم به دقت آنها را بخوانید و سعی کنید به اندازه بیماری وبا از آنها دوری کنید. اگر همکاران بی احتیاطتان می خواهند به این محدوده ممنوعه پا بگذارند، به خودشان مربوط است ولی بهتر است شما حواستان را جمع کنید که درگیر چنین دردسرهایی نشوید.

 

 

عدم توجه: روی برگرداندن از شخصی که در حال صحبت با شماست، نشانه بی ادبی است. بذل توجه یکی از اصلی ترین نشانه های آداب معاشرت، و بهترین تمجید از طرف مقابل است. برای کسب نتیجه بهتر، می توانید با حالت های مختلف صورت و بدن حرکات بدن نشان دهید که به بحث علاقه مند هستید.

 

 

شـُل دست دادن: این حرکت نشان دهنده عدم اطمینان شما به خود است. به نرمی دست بدهید. این کار بیانگر اعتماد به نفس، خونگرمی،‌ گشاده رویی و صداقت است. ولی مراقب باشید زیاده روی نکنید و دست طرف مقابل را خیلی محکم نفشارید، چون آن وقت فکر می کند که شما آدمی سلطه جو و طالب برتری هستید.

 

 

پشت کردن به دیگری: زبان بدن (ایما و اشاره ها) شما می تواند شخصیتتان را نشان دهد. اگر به خوبی با همکار خود برخورد نکنید، اعلام کرده اید که هیچ علاقه ای به صحبت ندارید. این کار به نوعی توهین است و می تواند منجر به ایجاد احساسات و تفکرات منفی و حتی خصمانه دیگران نسبت به شما شود.

 

سیگار کشیدن: امروزه، در بیشتر قرارملاقات های عمومی از سیگار کشیدن به شدت اجتناب می شود. امتحانش مجانی است؛ در جمع سیگار آتش بزنید تا چه غیر سیگاری ها و چه سیگاری های مطیع قانون از شما بیزار شوند!

 

 

برداشتن ظرف نوشیدنی با دست راست: همیشه نوشیدنی خود را با دست چپ بردارید. این طوری می توانید هنگام برخورد با دیگری، بدون دردسر و ریختن نوشیدنی روی لباس های خود یا طرف مقابل، با او دست بدهید. به علاوه دست راستتان گرم می ماند، چرا که نگهداری نوشیدنی با یخ، دستتان را سرد و مرطوب می کند.

 

نپوشیدن کت: هیچ وقت لباسی مانند کت را در نیاورید یا اگر فرضاً برای کلاس گذاشتن کراوات زده اید، گره کراوات خود را شل نکنید مگر این که میزبان پیش از شما، چنین کاری بکند. به طور کلی، لباس نامرتب در نشست های عمومی بسیار ناپسند است.

 

 

بیش از حد نزدیک ایستادن: هر یک از ما برای خود یک «حد آسودگی» داریم (که درافراد مختلف، متفاوت است) و دوست نداریم دیگران بدون اجازه به این فضای شخصی تجاوز کنند. اگر هم کسی این کار را بکند سعی داریم از او دوری کنیم و از متجاوز به خاطر نزدیکی بیش از حد بیزار می شویم.

 

بلند صحبت کردن: با صدای بلند صحبت نکنید. این کار شما را مغرور و از خود راضی جلوه می دهد. صدایتان باید آرام و یکنواخت باشد و لحنتان باید با زمان و موقعیت حاضر در آن هماهنگ باشد.

 

زمان پایان میهمانی: یک مهمانی رسمی هیچ وقت نباید بیشتر از دو ساعت طول بکشد. ساعت 6 بعدازظهر شروع شود و حداکثر تا ساعت 8 به پایان برسد. تا نیم ساعت پس از ساعت پایان مهمانی باید آنجا را ترک کرده باشید.

 

صحبت همزمان: وقتی شخص دیگری صحبت می کند، بهترین روش اهانت کردن پریدن وسط حرف اوست! قبل از پاسخ دادن، اجازه دهید حرفش را تمام کند. به این ترتیب نشان می دهید که فرد مؤدبی هستید و طرف مقابل هم بهتر می تواند گفته های شما را بشنود و بفهمد. در ضمن راز سخنور خوب شدن، خوب گوش کردن است.


نوشته شده در سه شنبه 90/11/4ساعت 5:27 عصر توسط باران بهاری نظرات ( ) |

زیره گیاهی است یکساله کوچک و علفی که ارتفاع آن 60 سانتیمتر است ریشه آن دراز و باریک برنگ سفید ، ساقه آن راست و برگهایش به شکل نوار باریک و نخی شکل و برنگ سبز می باشد .

گلهای زیره سفید یا صورتی بصورت چتری در انتهای ساقه  ظاهر می شود . این گیاه بطور وحشی در مناطق مدیترانه می روید . زیره برنگهای زرد تیره ، سبز و خاکستری وجود دارد . در گویش محلی طبس به آن کرابیه می گویند.

ترکیبات شیمیایی:

زیره دارای تانن ، روغن زرین و اسانس است .

اسانس زیره را از تقطیر میوه له شده تحت اثر بخار آب بدست می آورند . این اسانس مایعی است بیرنگ که در اثر ماندن ابتدا برنگ زرد و سپس قهو ه ای رنگ می شود .

بوی زیره مربوط به آلدئیدی بنام کومینول است  . مقدر کومینول در زیره بسته به محل کشت آن بین 30 تا 50 درصد است .

خواص داروئی:

 

1) قابض و خشک کننده است

2)ضد تشنج است

3)برای برطرف کردن بیماری صرع مفید است

4)در دفع گاز معده موثر است

5)قاعده آور است

6)عرق آور است

7)برای رفع برونشیت از دم کرده زیره استفاده کنید

8)برای برطرف کردن سوءهاضمه مفید است

9)ترشحات زنانگی را برطرف می کند

10)برای تحریک اشتها زیره سبزه را با سرکه و آب مخلوط کرده و قبل از غذا بخورید

11)برای برطرف کردن قطره قطره ادرار کردن زیره را تفت داده و سرخ کنید سپس با آب بخورید .

12)برای رفع نفخ روده و معده می توانید دم کرده زیره را تنقیه کنید

13)برای التیام زخم چشم ، دانه های له شده زیره سبز را در آب برنج خام خیس کرده و سپس مایع بدست آمده را قطره قطره روی زخم چشم بریزید.

14)هنگامیکه اطفال شیر خوار دل درد دارند و نفخ در شکم شان پیچیده چند قطره اسانس زیره را با روغن بادام مخلوط کرده و با آن شکم آنها را ماساژ دهید .

15)و بالاخره زیره را در غذاهایی که نفاخ هستند مخصوصا حبوبات استفاده کنید .

طرز استفاده:

دم کرده زیره : مقدر 5 گرم زیره را در یک لیتر آب جوش ریخته و بمدت 10 دقیقه دم کنید .

مخلوط با عسل : گرد زیره را به مقدر یک گرم عسل مخلوط کرده و استفاده کنید .

اسانس زیره : این اسانس را می توانید از فروشگاههای گیاهان دارویی و یا برخی از داروخانه ها  خریدری کنید . مقدر مصرف آن 2 قطره در یک لیوان آب نیم گرم می باشد.


نوشته شده در سه شنبه 90/11/4ساعت 5:8 عصر توسط باران بهاری نظرات ( ) |

«سردرد» یکی از بیماری‌های شایع در انسان هاست که ممکن است علامت یک بیماری مهم باشد و نیاز به پیگیری دقیق تر داشته باشد. اما اکثر اوقات در افراد سالمی که هیچ بیماری خاصی ندارند نیز سردرد بروز می کند.

 سردرد به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می‌شود. سردردهای اولیه عبارتند از: میگرن، سردرد خوشه‌ای Cluster headache و سردرد مزمن روزانه headache Tension . سردردهای ثانویه علل و پاتولوژی‌های متعددی دارند.

هیچ درمان قطعی برای پیشگیری از سردرد وجود ندارد. اما روش‌های ساده‌ای وجود دارد که با رعابت آنها می‌توان احتمال وقوع سردرد را کمتر کرد.

 

 چند راهکار برای پیشگیری از «سردرد»

1- در مورد میگرن بهتر است اطلاعات بیشتری کسب کنید مخصوصاً اگر سردرد شدید است و یا مرتبط با سایر علایم مثل تهوع و استفراغ استمطمئن شوید که هر روز برای شروع کار خود آمادگی دارید، خوب استراحت کنید و یک صبحانه خوب بخورید.

2- به یک چشم پزشک مراجعه کنید. سردرد ممکن است علامتی از مشکلات چشمی باشد و ممکن است نیاز به تغییر شماره عینک وجود داشته باشد.

3- یک محیط کاری راحت برای خود ایجاد کنید و تا آنجایی که ممکن است در محیطی بدون استرس کار کنید.

4- روش‌هایی را پیدا کنید که بتوانید بر تقاضاها و استرس‌های کاری غلبه کنید. مهارت‌های صحبت کردن و گفتگو روش‌های کنترل استرس را بیاموزید.

5- واکنش‌های ساده و سریع و عکس‌العمل‌های مؤثر را هنگام شروع سردرد یاد بگیرید.

6- اگر سردرد مداوم و منظم دارید همیشه همراه خود داروهای تسکین دهنده درد داشته باشید.

7- محیط کاری خود را امن و راحت کنید.

 

 کنترل سردرد در محیط کار

خوب است که میزان سروصدا و دمای محیط کار خود را بررسی کنید و مشکلات را با کارفرمای خود در میان بگذارید. مطمئن شوید که محیط کاری‌تان از نظر ارگونومی خوب طراحی شده و محل نشستن و نیازهایتان را بررسی کنید.

شما باید ارتفاع میز و صندلی‌تان را بررسی کرده بنابراین صفحه کامپیوترتان باید در مقابل چشمان‌تان باشد. همچنین مطمئن شوید که قفسه‌ها و فایل‌های کافی دارید و وسایل اضافی از روی میزکارتان وجود ندارد.

شما باید همچنین مطمئن شوید که فونت‌ها و روشنی تضاد رنگ‌ها روی صفحه کامپیوتر شما کنترل شده است. هیچ نور آزاردهنده‌ای وجود ندارد و صفحه کلید شما راحت است. در صورتی که مجبورید به مدت طولانی در طی روز از تلفن استفاده کنید از یک میکروفون متحرک روی گوش خود استفاده کنید.

در صورتی که مواد شیمیایی قوی در محیط کارتان وجود دارد (از مواد حلال صنعتی گرفته و تا عطرهای سایر همکارانتان) مشکلات خود را بری همکارانتان توضیح دهید و در محیط کاری‌تان از تهویه مناسب اسبفاده کنید.

اگر ممکن است کار خود را طوری تغییر دهید که لازم نباشد به صفحه کامپیوتر نگاه کنید و اگر این‌ها باعث تسکین سردردتان نشد، با مدیر خود صحبت کنید. سرتان را کاملا پایین بیاورید و از یک کیسه خنک دور چشم خود استفاده کنید و سعی کنید یک خواب کوتاه داشته باشید

براساس گزارش دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت همچنین برای جلوگیری از سردرد از نشستن به مدت طولانی خودداری کنید. بنابراین پوزیشن خود را به طور مکرر تغییر دهید و به طور منظم استراحت کنید. روش‌های ساده مثل آرام‌سازی و ماساژ را یاد بگیرید. همچنین زمانی را برای سازماندهی کارهایتان درنظر بگیریدو فقط مدام و یکسره کار نکیند.

مهارت‌هایی که شما کمک می‌کند تا روابط خود را بهبود ببخشید را بیاموزید.

 

 چگونه سردردهای خود را درمان کنیم؟

- هنگامی که در محیط کار سردرد دارید، استراحت کوتاهی کنید. اگر امکان دارد به محیط آزاد بروید و به مدت 15 دقیقه کاملاً آرام بنشیند.

- به محض وقوع سردرد از مسکن‌های ساده همچون استامینوفن و یا ایبوپروفن استفاده کنید.

- سعی کنید به آرامی ناحیه سر در سمت جلو و بالای گوش خود را ماساژ دهید.

- از روش‌های آرامش‌سازی عضلات استفاده کنید تا سردردتان کاهش یابد.

- به اندازه کافی آب بنوشید حتما یک تا دو فنجان آب بخورید. اگر گرسنه‌اید چیزی بخورید تا انرژی کافی به بدنتان برسد.

-اگر پس از خوردن غذا و یا صرف آشامیدنی دچار سردرد شدید فهرستی از غذاهای مصرف شده را یاد داشت کنید. مصرف کنند گان برخی از مواد خوراکی ماننند پنیر ویا شکلات ازخود حساسیت نشان میدهند و دچار سردرد میشوند.

- از زیاده روی در مصرف چای ، قهوه و آشامیدنی‌های کافئین‌دار پرهیز کنید.

- بیاموزیم که چطور عوامل ایجادکننده سردرد را بشناسیم بنابراین می‌توانیم از ایجاد آن جلوگیری کنیم.

- یک دفترچه یادداشت روزانه تهیه کنیم سعی کنیم عوامل ایجادکننده سردرد را یادداشت نماییم.


نوشته شده در دوشنبه 90/11/3ساعت 9:20 عصر توسط باران بهاری نظرات ( ) |

سلامتی مجاری تنفسی وابسته به دریافت هوای فاقد میکروب و آلودگی است. بیش از 200 نوع ویروس شناخته شده است که به دستگاه تنفسی فوقانی اثر گذاشته و باعث سرماخوردگی می‌شوند. در اغلب موارد سرماخوردگی‌ها خفیف بوده و به طور معمول برای حدود یک هفته باقی می‌مانند. آنفلوانزا نامی‌است که به عفونت ویروسی بسیار شدید نسبت داده می‌شود و این عفونت نیز بر دستگاه تنفسی فوقانی تاثیر می‌گذارند. نام آنفلوانزا از این باور قدیمی ‌منشاء می‌گیرد که این بیماری را ناشی از تاثیرات ماوراالطبیعه می‌دانسته‌اند.

علایم سرماخوردگی به طور معمول دو تا سه روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شود. شایع‌ترین علایم شامل: ‌گلودرد، گرفتگی و یا ریزش آب بینی، سرفه، عطسه و درد قسمت‌های دست و پاست. خستگی، ریزش آب از چشم‌ها و مشکلات خوابیدن نیز ممکن است رخ دهند. در صورتی که علائم، بیش از یک هفته باقی بمانند و به همراه سردرد شدید، ضعف، از دست دادن اشتها و تهوع نیز باشند احتمال این که بیماری به علت ویروس آنفلوانزا باشد بیشتر است. بروز تب نیز به طور معمول شایع است. باید توجه کرد که در موارد عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، علت بیماری را نمی‌توان برطرف کرد و فقط درمان علائم امکان پذیر است.

به هنگام سرماخوردگی ‌استراحت زیاد، مصرف فراوان مایعات و قرقره کردن آب نمک ولرم به بهبود علائم کمک می‌کند. مصرف قرص‌های مسکن به رفع سردرد و کاهش تب کمک می‌کنند. تنها در مواردی که به دنبال عفونت ویروسی،‌ عفونت باکتریایی نیز بروز می‌کند،‌ آنتی‌بیوتیک‌ها مفید واقع می‌شوند. کودکان، سالمندان، زنان باردار و افرا د دچار مشکلاتی از قبیل دیابت و بیماری‌های کلیوی به توصیه‌های پزشکی بیشتری نیاز دارند. گاهی اوقات، برای گروه سالمندان (در خطر) به منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت، استفاده از واکسن توصیه می‌شود.

چه غذاهایی برای سرماخوردگی مفید هستند؟

برای این که سیستم ایمنی بدن به بهترین نحو به وظیفه‌اش که مبارزه علیه ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا است، عمل کند باید مواد مغذی حیاتی را دریافت کند.

از جمله منابع اصلی طبیعی تامین‌کننده ویتامین ث که در درمان سرماخوردگی موثرند عبارت اند از:

ـ پرتقال، گریپ فروت، انواع توت، فلفل دلمه‌ای، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز از قبیل انواع کلم. دریافت زیاد و منظم ویتامین ث به کاهش بروز، شدت و طول مدت سرماخوردگی کمک می‌کند.

ـ غلات سبوس‌دار و حبوبات، منابع غذایی خوب یکی از ویتامین‌های گروه ب به نام پانتوتنیک اسید هستند. کمبود پانتوتنیک اسید، سبب بروز عفونت‌های مکرر دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود.

ـ سیر دارای آهن، روی و آلیسین است که سبب تقویت سیستم ایمنی و کمک به کاهش خطر عفونت‌های ویروسی می‌شود.

ـ ماهی قباد، قزل‌آلا، ساردین و ماهی‌های روغنی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین تخم کتان،‌ دانه کدو حلوایی و روغن شاه‌دانه نیز از دیگر منابع خوب امگا 3 هستند.

ـ دانه کنجد، تخمه کدو حلوایی و آفتاب‌گردان منابع غنی اسیدهای چرب امگا 6 هستند. این اسید‌های چرب در مبارزه علیه عفونت‌های سرماخوردگی به سلول‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کنند.

ـ جگر، انواع ماهی از جمله قزل‌آلا،‌ قباد و شاه ماهی، کره و تخم‌مرغ منابع ویتامین آ هستند. هویج، انبه، سیب‌زمینی،‌ زردآلو، کدو حلوایی و سبزیجات سبز تیره نیز تامین‌کننده بتاکاروتن هستند که در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شوند. عفونت‌های مکرر تنفسی در کودکان با کاهش ذخایر ویتامین آ مرتبط است. یک رژیم غذایی متنوع و مخلوط حاوی این غذاها، مواد کافی برای یک کودک در حال رشد را تامین می‌کند.

ـ ماهی، مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات و مخلوطی از حبوبات مغزها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار، تامین کننده پروتئین هستند. کمبود دریافت پروتئین خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

ـ گوشت، شیر، غلات و حبوبات تامین کننده ویتامین‌های ب‌ـ6 و پانتوتنیک اسید هستند که برای تامین سلامتی سیستم ایمنی از اهمیت بسیاری برخوردارند.

ـ غلات صبحانه (برشتوک)، نان و عصاره مخمر،‌ تامین کننده اسیدفولیک هستند که برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی ضروری است. به علاوه چغندر، لوبیا چشم بلبلی و انواع کلم منابع خوب فولات (فرم طبیعی اسید فولیک) هستند.

ـ انواع صدف، گوشت‌های قرمز بدون چربی و غلات سبوس‌دار حاوی روی هستند. روی یک ماده معدنی مورد نیاز برای سیستم ایمنی است.

از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

غذاهای آماده بسته بندی شده و کنسروها از لحاظ ویتامین‌ها و مواد معدنی فقیر هستند. بنابراین به جای مصرف این نوع غذاها از انواع میوه و سبزیجات تازه، گوشت، ماهی، غلات، مغز‌ها و دانه‌ها استفاده کنید.

نکته:

استفاده از بخور برای رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند. برای این کار، به مدت 10 دقیقه سر را بر روی بخارات یک ظرف آب در حال جوشیدن بگیرید. بهتر است دستمال یا حوله‌ای را روی سر بگذارید و این عمل را سه بار در روز تکرار کنید. می‌توان مقداری روغن منتول یا اوکالیپتوس به آب در حال تبخیر اضافه کنید تا عمل تنفس را تسهیل کند.

ـ مقدار زیادی مایعات مصرف کنید. در طول حملات شدید آنفلوانزا، بهتر است از مایعات مقوی و مغذی مثل انواع سوپ‌ها و آش‌ها به عنوان جایگزین وعده اصلی استفاده کنید. البته به شرطی که تعادل صحیحی از انواع مواد مغذی را دارا باشد.

ـ تا جایی که می‌توانید استراحت کنید. سیستم ایمنی برای تجدید قوا به استراحت نیاز دارد. عدم توجه به علائم یک عفونت ویروسی و سعی در ادامه کار و فعالیت در حین بیماری، مدت ابتلا را طولانی می‌سازد


نوشته شده در دوشنبه 90/11/3ساعت 9:16 عصر توسط باران بهاری نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >
Design By : Pars Skin